טיפים לשמירה על הגב במשרד

הגוף שלנו לא בנוי לישיבה ממושכת, זו עובדה ביולוגית, או ליתר דיוק, אבולוציונית. ברירה טבעית של 4 מיליון שנים הכינה אותנו להיות ציידים לקטים בסוואנה האפריקאית ולא לשבת 8 שעות ביום מול מסך מחשב. הערכות זהירות מדברות שבמשך הקריירה עובדים עשויים לבלות כ-80,000 שעות בישיבה מול מסך והגוף שלנו משלם על כך כל מיני מחירים בריאותיים ובראשם – נזק לגב ולעמוד השדרה. קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להעביר את יום העבודה ללא כאבי גב.

לצמצם את כיפוף הצוואר

במהלך עבודה מול מסך מחשב יש לנו נטייה להטות את הראש ולכופף אותו קדימה. התנוחה הזו עלולה להתגלות כהרסנית ולכן יש להימנע ממנה כמה שאפשר. זה מתחיל במודעות. צריך לנסות לשבת זקוף, אפשר לקרב את מסך המחשב ולהגביה אותו, אפילו בדרך מאולתרת כמו הנחה של ספר או שניים תחתיו, באופן שהקריאה תחייב אותנו לשמור על צוואר זקוף. משענת צוואר יכולה גם לסייע 'לגנוב' מדי פעם כמה שניות מנוחה עבור הצוואר.

תמיכה אורתופדית לגב

תמיכה אורתופדית לגב התחתון עשויה לצמצם מאוד את הנזק לגב. היום במרבית כיסאות המנהלים יש תמיכה כזו הנראית כמו בליטה בחלק התחתון של המשענת. ניתן לייצר תמיכה כזו גם בכיסא שאינו אורתופדי באמצעות שימוש בכרית קשיחה, אבל ההמלצה הגורפת היא להצטייד בכיסא מתאים.

תנוחת רגליים

בישיבה נכונה הרגלים צריכות להגיע לרצפה וצריך להיות להן מרווח תנועה. אם החלל מתחת לשולחן לא מאפשר ליישר ולמתוח את הרגליים, פנו אותו. אם הכיסא גבוה מדי הניחו שרפרף מתחת לשולחן שיאפשר לכם להניח עליו את הרגליים.

אצבעות ומפרקים

בעת הקלדה או הזזת העכבר מפרקי הידיים צריכים להיות ישרים, לכן מומלץ להצטייד בעכבר יחסית שטוח. הקלדה נכונה מתבצעת כאשר האצבעות 'מרחפות' מעל המקלדת. כדאי להימנע מכיפוף המפרקים למעלה או הצידה.

לקום ולעשות מתיחות

הדרך הטובה ביותר להימנע מישיבה ממושכת היא לעשות הפסקה של כמה דקות לפחות פעם בשעה. להיעמד, ללכת מעט, לעשות תרגילי מתיחה (שגם מחזקים את שרירי הגב) ופשוט לשנות מנח.

לבחור כיסא ארגונומי

כבר הזכרנו שכיסא אורתופדי (ארגונומי) יכול לתמוך בגב. לכיסאות ארגונומיים טובים יש גם אפשרות כיוונון מעולה של גובה וזווית (להתאמה מושלמת עבור כל עובד), כמו גם יכולת לביצוע שינוי זווית במסעד ובמשענת תוך כדי עבודה (ובכך להפחית לחץ מצטבר שיוצר מנח קבוע).

בנוסף, יש היום בשוק דור חדש לחלוטין של כיסאות ארגונומיים הנקראים  כיסאות בק-אפ.  מדובר בכיסאות דמויי אוכף עם רגליים גבוהות שהופכים את הישיבה למשהו אחר – ספק ישיבה, ספק עמידה. צורת הישיבה החדשה שכיסאות בק-אפ מאפשרים נקראת ישיבה אקטיבית והיא מצמצמת מאוד נזק וכאבים בגב.

למידע נוסף על רהיטים ארגונומיים שמצמצמים את הפגיעה בגב, אתם מוזמנים לפנות למומחים של 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי':

054-9274007

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות