איך בוחרים כיסא למתכנתים?

איך בוחרים כיסא למתכנתים?

כבר היה מי שהגדיר את המתכנתים כ'פועלי הייצור' של ימינו. ההשוואה הזו לא נטולת היגיון. אם בראשית המאה העשרים מוצר הצריכה שסימל יותר מכול את רוח התקופה היתה מכונית מודל-T של הנרי פורד, שיוצרה ב'פס ייצור' והפכה את הרכב הפרטי למשהו נגיש, הרי שהיום מוצרי הצריכה שמסמלים את רוח התקופה הם בעיקר תוכנות ואפליקציות, והמתכנתים הם כמו פועלי הייצור שעבדו בכל יום שעות ארוכות לצד הפס הנע. 

סכנות בריאותיות

אנחנו היום יכולים רק לנחש מאיזה קשיים פיזיים סבלו הפועלים בפסי הייצור בתחילת המאה העשרים. לגבי המתכנתים בתעשיית ההיי-טק התמונה יותר ברורה. לישיבה ארוכה של עשר שעות ביממה מול מסך יש השלכות בריאותיות משמעותיות. אנחנו כולנו מתנהלים מתוך הנחת המוצא שעבודה משרדית יותר בטוחה מעבודה פיזית, אבל האמת היא שהאבולוציה האנושית לא הכינה אותנו לזה. עבודה תוך ישיבה ממושכת עלולה לגרום בעיות מבניות בעמוד השדרה, פגיעה בשרירים, בעיות בזרימת הדם ובעיות לב ואפילו סוכרת.

אחת הדרכים לצמצם את הסכנות הבריאותיות האלה היא בחירה בכיסא ארגונומי אורתופדי. כיסא ייעודי כזה מעניק תמיכה נכונה לגב ולשרירים; הוא בעל יכולת כוונון שמאפשרת התאמה מושלמת בין הנתונים הפיזיים של 'המתכנת' לגובה ולמנח של הכיסא; הוא מאפשר הטיות של המסעד תוך כדי עבודה ובכך להפחית את הלחץ ו'לחלק' אותו (וזה גם מסייע לזרימת הדם). מחקרים מראים שמעבר לכיסא אורתופדי איכותי הפחית באופן משמעותי בעיות רפואיות אצל מתכנתים ואפילו שיפר את הפריון של הארגון כולו.

כסאות מתכנתים בגישה חדשה

בנוסף לכיסא העבודה האורתופדי, שרבים מכירים בתור 'כיסא מנהלים', ניתן בשנים האחרונות למצוא כיסאות למתכנתים בקונספט חדש, שמשנה כליל את התחושה בסביבת העבודה. הכיסאות המהפכניים האלה מבוססים על חשיבה ארגונומית מתקדמת. אנחנו מדברים על כיסאות הבק-אפ (Back App).

כיסאות בק-אפ הם כיסאות דמויי אוכף גמיש, הניצב על רגליים גבוהות, כך בפועל העובד יותר 'רוכב' מאשר 'יושב', ומסתבר שהפוזיציה הזו מחוללת פלאים. כיסאות הבק-אפ פועלים על עיקרון המכונה 'ישיבה אקטיבית', שמחייבת את העובד להפעיל את הגוף ולאזן אותו באופן רציף ואינטואיטיבי. זה אולי נשמע לכם מעייף, אבל האמת הפוכה. לא זו בלבד שכיסאות בק-אפ שומרים את הגוף במנח נכון המונע בעיות בשלד ובשרירים, הישיבה עליהם גם משפרת את כושר הריכוז של העובד ומפעילה באופן חיובי את מרכז היציבות במוח.

מי שמוביל היום את הטרנד של 'הישיבה האקטיבית' ומאמץ באופן משמעותי את כיסאות הבק-אפ, הן חברות טכנולוגיות ענקיות כמו גוגל ואמזון. כמובן שאימוץ הכיסאות גורר גם אימוץ עמדות עבודה חדשות (מוגבהות בהתאם) ובדרך כלל העובד יכול לבחור אם הוא רוצה לעבוד בעמדת בק-אפ או בעמדה רגילה ואפילו להחליף ביניהן במהלך יום העבודה.

למידע נוסף על בחירת כיסא למתכנתים ורהיטים ארגונומיים נוספים פנו למומחים של 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי':

054-9274007

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן