איך בוחרים כיסא מנהלים?

איך בוחרים כיסא מנהלים?

אם בעבר כיסא המנהלים היה סוג של סמל סטטוס ופינוק ששמור רק לבכירים, הרי שהיום המונח 'כיסא מנהלים' הוא כינוי גנרי לכיסא משרדי איכותי. בעולם העסקים המודרני כבר חילחלה ההבנה ששמירה על נוחות ובריאות העובדים היא בגדר אינטרס של הארגון. עובד משרד שיושב על כיסא לא מתאים עלול להתעייף מהר יותר, לאבד ריכוז או לפתח כאבי גב ושרירים –יותר ויותר מעסיקים מבינים שבעניין הזה לא מומלץ לחסוך.

גם במשרד וגם בבית

כיסא מנהלים זה כיסא לביצוע עבודה מול מסך ולכן הוא לא בהכרח מוצר משרדי. היום, בעידן שהרבה עצמאים ופרילנסרים עובדים בתחנת עבודה שממוקמת בבית, גם את זה חשוב לזכור. למעשה, מדובר במוצר שרלוונטי בצורה כזו או אחרת למרבית הבתים בישראל.

עכשיו נשאלת השאלה, איך בוחרים כיסא מנהלים? האם מספיק להפעיל שיקול פיננסי כלכלי ופשוט לבחור את המוצר הכי זול שמציע השוק? התשובה לזה היא חד-משמעית – לא.

השיקול המרכזי חייב להיות השיקול האיכותי. כלומר, הכיסא צריך לאפשר לעובד ישיבה במנח אופטימלי ונוח המותאם לאופי העבודה שהוא מבצע. לעיניים לא מקצועיות לכל כיסאות המנהלים יש מאפיינים דומים, אבל בפועל מדובר בהבדל של שמיים וארץ. לכן, מומלץ להיעזר במומחים (ולקנות כיסאות מנהלים מעסקים מתמחים בנושא) וליתר ביטחון להכיר גם כמה כללי אצבע שיכולים לתת מושג כללי לגבי איכות הכיסא.

בנוסף, יש אספקט צרכני טהור ומקומות שייתנו לכם דיל הרבה יותר משתלם גם על מוצרים איכותיים (כמו, למשל, 'קיסר- ריהוט משרד ארגונומי' ראו פרטים בסוף הכתבה.)

ארגונומיה זה שם המשחק

מושג המפתח שחשוב להכיר הוא 'ארגונומיה'. ארגונומיה הוא תחום חדש יחסית הדוגל בהתאמת סביבת העבודה באופן שיסונכרן עם הפיזיולוגיה של העובד ויתמוך בו בביצוע מטלות המשרד. חשוב לזכור שהאבולוציה האנושית שהתפתחה לאורך 4 מיליון שנה הכינה אותנו להיות ציידים לקטים בסוואנה האפריקאית ולא מתכנתים באמדוקס – הגוף שלנו לא נועד לעבוד 9 שעות בכל יממה בישיבה מול מסך המחשב. על הפער האבולוציוני הזה הארגונומיה מנסה לפצות. לכן, כיסאות המנהלים הטובים תמיד יעוצבו בהתאם לעקרונות ארגונומיים בעלי סימני ההיכר הבאים:

  • יכולת כיוונון

מכיוון שכיסא מנהלים צריך להיות מותאם אישית לכל משתמש, ואלו נבדלים זה מזה בפרמטרים כמו משקל, גובה ומבנה גוף, בכיסא איכותי תהיה יכולת כיוונון מגוונת, הכוללת כיוונון של גובה משטח הישיבה, גובה ומנח משענת הגב ומסעד הצוואר ועוד.

  • קימור לגב

בכיסאות מנהלים איכותיים תמיד יהיה קימור באזור התחתון של המשענת. הקימור הזה נועד לתת תמיכה לגב התחתון, באזור בו נמצא שקע הגב התחתון.

  • גלגלים ויכולת נדנוד

כיסא מנהלים טוב מאפשר ביצוע פעולות במרחב בלי לקום או להתאמץ. הנדנוד מסייע לזרימת הדם בלי לקום מהכיסא ומאפשר מעט לשנות את מנח הגב.

אלו הן רק כמה מהתכונות הבסיסיות שתמצאו בכל כיסא מנהלים טוב, למידע נוסף בנושא אנו ממליצים שתפנו למומחים של 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי':

054-9274007

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן