איך בוחרים כיסא משרד אורתופדי?

איך בוחרים כיסא משרד אורתופדי?

רובנו נתייחס אל עבודה משרדית כאל עבודה 'קלה' יותר מאשר עבודה פיזית. התפיסה הרווחת היא שעבודה פיזית שוחקת ופוגעת בגוף בעוד הסכנות של עבודה משרדית נתפסות כאלה הקשורות יותר ללחץ מנטלי. האמת יותר מורכבת. למרות הסכנות הכרוכות בעבודה פיזית, קרוב ל-4 מיליון שנים של אבולוציה אנושית התאימו את הגוף בדיוק לזה, ודווקא עבודה בישיבה אל מול מסך היא משהו שבמושגים אבולוציוניים אירע לפני שנייה וחצי והגוף שלנו ממש לא בנוי לזה.

שלל בעיות רפואיות

היום אנחנו יודעים שישיבה ארוכה עלולה להוביל לשלל בעיות רפואיות. זה מתחיל בעייפות כרונית, כאבי שרירים ונזק לעמוד השדרה ויכול להסתכם בבעיות לב וסוכרת. המודעות הזו הביאה לפיתוח אסכולה מדעית חדשה שנקראת ארגונומיה.

הארגונומיה עוסקת בממשק שבין בני האדם לסביבת העבודה. באמצעות מדע הארגונומיה אפשר למצוא את התנוחה האופטימלית לעבודה ממושכת בישיבה (או עמידה) ובהתאם לתכנן את הריהוט בסביבת העבודה באופן שיעניק לעובד את התנאים האופטימליים לשמור על בריאותו. לכיסא המשרדי האורתופדי (המכונה גם 'הכיסא הארגונומי') יש תפקיד מפתח במערך הזה.

האופן בו בנוי הכיסא יעניק לגב תמיכה במקומות הנכונים, הוא יכלול יכולת התאמה וכיוונון אישי מלאים ויכולת 'נדנוד' שמסייעת לזרימת דם חופשית ולביצוע שינויי מנח המפחיתים את העומס על הגב.

גישה חדשנית לכיסאות משרד אורתופדיים

כשמדובר בכיסאות משרד אורתופדיים, קיימות שתי גישות עיקריות. הגישה המסורתית, שהזכרנו בסוף הפסקה הקודמת, שבנויה על המודל הקלאסי של 'כיסא המנהלים'. כיסא כזה ייתן מנח נוח ומפנק עם תמיכה בכל המקומות הנכונים ויאפשר כיוונון עדין בהתאמה אישית מלאה. אבל, אין בו שום דבר שמאתגר את האופן שבו אנו מתנהלים בסביבת העבודה, והוא לא נותן מענה לעובדת הבסיס הקמאית שהגוף שלנו לא נועד לעבודה בישיבה.

הגישה השנייה, החדשנית, מציגה דור חדש של כיסאות ארגונומיים שמשנים לחלוטין את ההתנהלות שלנו בסביבת העבודה – כיסאות הבק-אפ (Back App).

כיסאות בק-אפ מאפשרים למי שמשתמש בהם לשמור על הגוף בתנועה מתמדת במה שנקרא 'ישיבה אקטיבית'. אלה כיסאות מתקדמים, הבנויים כמו כיסא-בר הבנוי על ציר מסתובב. זה אולי נשמע מאתגר, אבל  הם קלים לאימוץ באופן לחלוטין אינטואיטיבי ואינסטינקטיבי. העובד מפעיל ללא הרף (וללא מאמץ מודע או אקטיבי) את מרכז היציבות במוח, ונמצא במצב של ספק ישיבה ספק עמידה המחזק את שרירי הליבה, מאפשר זרימת דם חופשית ומפחית מאוד מהעומס על הגב.

 בין אם אתם מעדיפים את כיסא המנהלים המסורתי ובין אם החלטתם לבחור בכיסא בק-אפ חדשני, כאשר אתם מחפשים בית עסק שמתמחה בכיסאות משרד אורתופדיים, היכנסו לאתר של 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי'.

למידע נוסף על כיסאות משרד אורתופדיים ורהיטים ארגונומיים איכותיים אחרים, אנו ממליצים שתפנו למומחים של 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי':

054-9274007

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן