איך בוחרים שולחן כתיבה?

איך בוחרים שולחן כתיבה?

המונח 'שולחן כתיבה' עשוי לתעתע, בעשורים האחרונים רוב פעולות 'הכתיבה' מתבצעות באמצעות המקלדת על מסך המחשב והעובדה הזו שינתה לחלוטין את האופן בו מעצבים, מייצרים ובוחרים 'שולחנות כתיבה'.

יש הבדל בין עט ומחברת למקלדת ומסך

למרות שהרוב המוחלט של 'שולחנות כתיבה' הם היום, בעצם, שולחנות למחשב, עדיין המונח נשאר בשימוש כמונח גנרי, שמתאר את מרבית הסוגים של שולחנות העבודה המשרדיים.

הבלבול המושגי הזה עלול להוביל לביצוע טעויות קלסיות. שולחנות שהותאמו במיוחד לכתיבה נמצאים בסביבה מאז המאה ה-14 וה-15 (וכנראה שהיו להם גם גלגולים עתיקים בהרבה) והרבה צרכנים, יצרנים ומשווקים לא הפנימו שמשהו מאוד בסיסי השתנה. העובדה ששולחן הכתיבה משמש היום בעיקר עמדת עבודה למחשב משנה את המנח של מי שמשתמש באופן מהותי, ופעמים רבות שולחנות כתיבה, שהיו מצוינים בעידן בו עיקר העבודה המשרדית התבצעה באמצעות מחברת ועט כדורי, מוסבים לעמדות עבודה למחשבים. מסתבר שהפתרון הזה רחוק מלהיות אידיאלי.

למרות הקסם שיש לשולחנות הכתיבה הישנים, הם לא נותנים מענה למציאות החדשה של פינת עבודה שעיקרה – עבודה מול מחשב. לא מהבחינה הארגונומית ולא מהבחינה הלוגיסטית. פעולת ההקלדה על המחשב שונה מפעולת הכתיבה וזה נוגע לפרופורציות ולגובה של השולחן. מחשב, בין אם מדובר במחשב נייח או בלפטופ תופס מקום (בעיקר במקרה של מחשבים נייחים) ומגיע עם זנב של כבלי חשמל ורשת. רק שולחן ייעודי לעבודה עם מחשב ייתן מענה מדויק בעניין הזה.

שולחן ייעודי למחשב

כאמור, בעידן שלנו כשאומרים שולחן כתיבה ולא מתכוונים לשולחן עבור ילד בבית ספר יסודי, בדרך כלל הכוונה היא לשולחן ייעודי למחשב. השוק מציע מגוון רחב מאוד של שולחנות כאלה. חלקם מזכיר את המראה המסורתי של שולחנות הכתיבה אך מבחינת פרופורציות הם מותאמים לעבודה עם מחשב; שולחנות אחרים עשויים חומרים כמו מתכת וזכוכית. כאן חשוב לציין שלא כל שולחן שמוצג כשולחן ייעודי למחשב אכן תוכנן בהתאם לעקרונות הארגונומיה.

ארגונומיה היא תפיסה עיצובית לתכנון סביבת העבודה כך שתתמוך ב-well being של העובד. בהקשר הזה ההמלצה הגורפת בבחירת שולחן כתיבה היא לפנות לגוף מתמחה בריהוט משרדי ארגונומי. בישראל הכתובת המתבקשת עבור מי שמחפש שולחן כזה היא חברת 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי'.

קיסר מייבאת ומשווקת את מיטב מותגי הריהוט הארגונומי, ובכללו מותגים כמו סיפקו, שנחשב ליצרן המוביל של ריהוט ארגונומי למשרד בארצות הברית. בין היתר, תוכלו למצוא בקיסר גם שולחנות עמידה מהפכניים שנחשבים למילה האחרונה בתחום שולחנות העבודה האגרונומיים ובשנה האחרונה מאומצים על ידי חברות טכנולוגיה מובילות כמו גוגל ואמזון.

למידע נוסף על שולחנות כתיבה ורהיטים ארגונומיים איכותיים אחרים, אנו ממליצים שתפנו למומחים של 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי':

054-9274007

 

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן