איך בוחרים שולחן עבודה למתכנת?

איך בוחרים שולחן עבודה למתכנת?

בעידן הנוכחי, כאשר מדברים 'שולחן עבודה' או 'שולחן כתיבה', בדרך כלל מתכוונים ל'שולחן מחשב'. כך, כאשר צריך לבחור שולחן עבודה למתכנת, כדאי להכיר את המושגים הללו שעדיין מושלים בכיפה, גם אם הכוונה מעט שונה.

נייד או נייח?

אחרי שהבנו שאנחנו מדברים על 'שולחן מחשב', השאלה הראשונה שצריך לתת עליה את הדעת כאשר בוחרים בשולחן למתכנת היא – על איזה סוג של מחשב הוא עובד? שולחן למתכנת על מחשב נייח לא דומה לשולחן למתכנת על מחשב נייד. בעבר, כל תחנות העבודה היו בנויות למחשבים נייחים שנחשבו ל'סוסי העבודה' של המשרד. גם היום מתכנתים רבים וכמעט כל המעצבים עובדים עם מחשבים נייחים, אבל במקביל אנו רואים חדירה הולכת וגודלת של מחשבים ניידים לארגונים וגם מרבית הפרילנסרים מעדיפים מחשבים ניידים, שהיום יכולים להתמודד בהצלחה עם משימות שפעם היה דרוש עבורן מחשב נייח.

שולחן עבודה למחשב נייח יכיל מקום ייעודי  למחשב (לרוב מתחת לפלטה עליה מונחת מקלדת) וחלקו האחורי יכיל פתח שמאפשר הנחת כבלים (חשמל, רשת, מסך) באופן בטיחותי, דיסקרטי ונוח.

שולחן עבודה למחשב נייד יעוצב, על פי רוב, בקווים הרבה יותר נקיים משום שאין צורך שיהיה בו מקום ייעודי למעבד. בחלק מהשולחנות המתקדמים המיועדים למתכנתים תהיה פלטה קטנה נוספת, על מסילות הזזה, עליה תוצב המקלדת (מתאימה בגודלה גם למחשב הנייד עצמו).

בין אם מדובר בשולחן למחשב נייח ובין אם מדובר בשולחן למחשב נייד, חשוב שלשולחן יהיו תכונות ארגונומיות שיאפשרו למתכנת לעבוד במנח נכון ששומר על גב זקוף ולא מעייף את השרירים. בהקשר הזה צריך להוסיף, כאשר בוחרים שולחן עבודה רצוי להתאים לו כיסא שיתאים לפרופורציות ולגובה של השולחן. גם הכיסא חייב להיות בעל תכונות ארגונומיות ולתפקד יחד עם השולחן כמערכת אחת שמתנהלת באופן סינרגטי.  

איפה מוצאים שולחן עבודה למתכנת?

ממש לא מומלץ להתפשר כשמדובר בריהוט משרדי ארגונומי. כמעט בכל חנות לריהוט משרדי יציגו בפניכם רהיטים בעלי "תכונות ארגונומיות". למרבה הצער, לא כל רהיט שמוצג כ'רהיט ארגונומי' הוא באמת כזה, לא תמיד יש תקינה ברורה וההבדל בין שני מוצרים, שעבור עין בלתי מקצועית נראים כמעט זהים, עשוי להיות משמעותי מאוד. לכן כאשר מחפשים שולחן עבודה למתכנת או כל פריט ריהוט משרדי אגרונומי אחר, הכי טוב שתפנו למקצוענים.

וכשמדובר במומחים לריהוט ארגונומי, קשה למצוא מתחרים ל'חברת קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי'. 'קיסר' מתפקדת כ-One Stop Shop לריהוט משרד ארגונומי, משווקת מוצרים מובילים של מיטב היצרנים בארץ ובעולם, ומומחית בפתרונות חכמים לעיצוב סביבת עבודה בריאה וארגונומית.

למידע נוסף על בחירת שולחן עבודה למתכנת ורהיטים ארגונומיים נוספים פנו למומחים של 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי':

054-9274007

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן