כיסא ארגונומי או אורתופדי? אפשר גם וגם

כיסא ארגונומי או אורתופדי? אפשר גם וגם

באחד הציורים המפורסמים של הצייר הסוריאליסט רנה מגריט, רואים במרכז הציור מקטרת, אבל מתחתיה מופיע הכיתוב הבולט: "זו אינה מקטרת". בלבול המושגים שהציור הזה ממחיש עשוי להתאים במידה רבה גם לתחום הריהוט המשרדי. קחו למשל, את המונח 'כיסא', הוא עשוי להיות הרבה יותר מתעתע ממה שחושבים.

מונחים חופפים ומבלבלים

אז למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים 'כיסא'? מי שיחפש כיסא משרדי איכותי עשוי לפגוש ברשת שורה ארוכה של מונחים כמו 'כיסא ארגונומי', 'כיסא אורתופדי' או 'כיסא מנהלים', מה בעצם ההבדל ביניהם? למעשה פעמים רבות מדובר במונחים חופפים. המונח 'כיסא ארגונומי' יכול להיות מונח נרדף ל'כיסא אורתופדי' ורבים יכנו אותו גם 'כיסא מנהלים'.

זה לא אומר שכל 'כיסא מנהלים' הוא בהכרח 'כיסא ארגונומי' או שכל הכיסאות האורתופדיים זהים, אבל ברוב המקרים כאשר תחפשו מידע על כיסאות משרדיים איכותיים ברשת, בחינה מעמיקה תגלה שכמעט תמיד הכוונה היא אותה כוונה – כיסא איכותי לעבודה משרדית, שמעניק תמיכה בריאותית לגב ומספק מקסימום של נוחות לעובד.

בראשית היה 'כיסא המנהלים'

המונח הוותיק ברשימה שלנו הוא 'כיסא המנהלים', שבמובנים רבים הוא שריד לעידן חולף, בו רק מנהלים זכו ליהנות מכיסאות איכותיים, וקבלת כיסא מסוג זה היתה סמל סטטוס. בעשורים האחרונים חילחלה התודעה שכל מי שמבלה יום שלם מול מחשב או במילוי משימה משרדית אחרת זקוק לכיסא איכותי. הנזקים הרפואיים של ישיבה ממושכת הם כבר בגדר עובדה שגורה. היום, לארגונים וחברות פשוט משתלם להשקיע בכיסאות איכותיים ולחסוך ימי מחלה ועייפות ששימוש בכיסאות לא מתאימים עלולים לגרור. כך הפך כיום המונח 'כיסא מנהלים' למונח גנרי המתאר כיסא משרדי איכותי בעל תכונות ארגונומיות.

ארגונומיה זו הגישה המדעית שעוסקת בשיפור סביבת העבודה והתאמתה לצרכים הפיזיולוגיים והנפשיים של העובד, ומכאן נולד הכינוי 'כיסא ארגונומי', כלומר כיסא שתוכנן לספק לעובד מנח נכון. זה גם הרציונל העומד בבסיס הכינוי 'כיסא אורתופדי', כי התכנון הארגונומי בעצם בא לידי ביטוי בהטמעת פתרונות אורתופדיים בגוף הכיסא.

כדאי לציין שאף על פי שכל כיסא ארגונומי הוא גם כיסא אורתופדי, יש מקרים בהם מייצרים כיסאות בהתאמה אישית עם פתרונות אורתופדיים לאנשים שסובלים מבעיות אורתופדיות ספציפיות.

בשורה התחתונה עבור מרבית האנשים שמחפשים כיסא משרדי איכותי זה ממש לא משנה אם יקראו לו 'כיסא אורתופדי', 'כיסא ארגונומי' או 'כיסא מנהלים'; הרבה יותר חשוב לצלול לפרטים הקטנים ולבדוק אם זה הכיסא הכי מתאים עבורכם. הכיסא שגם יעניק לכם נוחות מקסימלית וגם יספק לכם את התמיכה הבריאותית שהגוף שלכם באמת צריך.

למידע נוסף על כיסא ארגונומי, כיסא אורתופדי או כיסא מנהלים, אתם מוזמנים לפנות למומחים של 'קיסר, ריהוט משרדי ארגונומי':

054-9274007

סל קניות שלי
חנות
0 items סל קניות
דילוג לתוכן